fredag 20 mars 2009

Alla dessa bilder #5


Jag kände igen honom på håll

Han hade en yvig gång när han kom gående på Västerlånggatan i Gamla Stan med cowboystövlarna på.

Huvudet for runt från det en till det andra hållet, liksom för att hinna se så mycket som möjligt, som en vaken turist helt enkelt.
När vi var i höjd med varandra slängde jag ur mig frågan,.... hi, is it okey to take a photo.

Han snodde snabbt runt på klacken utan att svara och stirrade mig stint i ögonen, jag snabbt upp med kameran, 100mm gluggen var på
och det var inte tal om att byta, hade önskat att få med lite mer miljö.

Jag tog två rutor en stående och en liggade sen var det hela över, han vände om och gick vidare.

Steven van Zandt hösten 1985

http://www.sörenfröberg.se

2 kommentarer:

Knut Koivisto sa...

Bra Sören!

Din serie växer i styrka! Lagom och bra text berikar bilden. "Two thumbs up" som de säger i Amerika.

/Knut

Sören Fröberg sa...

Thanks a lot, Knut