torsdag 19 mars 2009

Alla dessa bilder #4


September 1984

Någon som känner igen henne? Någon som vet mera?

Hörsägnen gick att hon var stenrik, bodde i villa utanför stan och kom körandes i fin bil in till metropolen
Hon ska ha bytt om till sjaskigare outfit och satte sig, för det mesta som här, vid Gamla stans T-bana och spelade på sin klarinett.

Jag vill minnas att det inte var några ekvilibristiska toner som ljöd ur röret, snarare vemodiga och entoniga. men hon var i varje fall för mig ett uppmuntrande inslag.

Även fast jag passerade henne många gånger och ibland stannade till och tog bilder, blev det aldrig av att jag pratade med henne, kanske just för att hon skulle få förbli en myt.

http://www.sörenfröberg.se

1 kommentar:

Knut Koivisto sa...

Vad otroligt spännande!

Jag har nog sett henne när jag passerat men hade ingen aning om att det fanns en "myt". Hoppas någon vet lite och kan ge någon information för nu vill jag gärna veta.

Helt plötsligt såg jag bilden med nya ögon.