söndag 25 november 2007

Då har startskottet för julstressen gått!!!


Med denna helgs löneutbetalningar har helvetet brutit lös.

Nu ska här handlas så klockorna stannar.

Detta underbara julhelg som kan få vem som helst att bli manodepressiv.


Stress och ett ständigt dåligt samvete för att man skulle ha hunnit med lite till och varit lite duktigare, och de där j.... bjudjulborden som man ska gå på, och äta så att prinskorven sprutar ur öronen på en.

Av princip har jag slutat att gå och bjuda kunder på julbord känns jätte skönt, om mina leverantörer säger
oj då nu när du inte ska med på julbordet ska vi väl hitta på något extra fint i klappen, snälla gör inte det skänk pengarna till
rädda barnen eller liknande gör något för de hemlösa.


Nu vet jag vad ni tänker den där kille gillar inte julen, jo det gör jag vist men i lagom mängder.

Jag hoppas nu att ni alla tar chansen och njuta av julen och dess förberedelser stressa lite lagom
och det är ingen tävling om vem som har stressat mest när ni på julafton sitter i soffan så utpumpade att ni somnar till Kalle och hans vänner.

Om ni ändå känner er stressade goggla efter ett skönt recept på hemgjord glögg köp några snygga flaskor och gör en egen etikett printa den och klistra på den på flaskan och så en liten gullig rosset, perfekt en klapp med lite omtanke samtidigt som du får lite avkopplade upplevelse och något gott att dricka.



HA en trevlig julförberedelse.//Tomas


www.tomaspersson.se

1 kommentar:

Konny Domnauer sa...

Jul, måste man den? Och till vad? I min familj får bara de som inte har egna inkomster, i regel under 17 år, någon present. Det hade de nog fått julen förutan.
För övrigt kräver jag som Cicero sade en gång i tiden:
"Därutöver kräver jag att Cartago skall förstöras!"