onsdag 10 oktober 2007


Jag ringde till Jourtandläkaren tidigt i morse och blev hänvisad till tandläkaren i Skärholmen.
och fick en tid på av kvinnan i telefon, lätt brytning sa hon _ ni kan komma 13-15 då var det jourtid och då var det bara att slå sig ner, välkommen.

Tidsoptimist man är så kom jag iväg från firman lite sent men var hos tandläkaren 14.45 ocg tog en kölapp och inväntade min tur under tiden vi väntade så märkte jag att intergreringen av vårnya medborgare från sydligarebreddgrader hade nått tandläkaren i Skärholmen vilken fall som helst jag tror jag har sett 15 olika nationaliteter på 20 min väntan som sprang ikring i sina blåa uniformer.

När det enlgen blev min tur så sa jag att jag skulle på jourtid och att jag ringt tidigare, det visade sig att hon hade menat att jag skulle vara där kvart över ett 13.15 och inte mellan 13-15. Så lätt man missförstår varandra.

men efter snyft och böner så fick vi komma in.

En tand fattigare gav vi oss i väg och i kväll lär pappa bli 10 :- fattigare när tandfen kommer:-)

a

1 kommentar:

Knut Koivisto sa...

Att gå till tandläkaren är inte roligt.
Att missförstå på telefon är inte roligt.
Att vara tidsoptimist är inte roligt.
Jag känner igen alla symptomen och hoppas att det dröjer innan kallelsen till tandläkaren kommer.

Att ha barn är roligt.