söndag 11 januari 2009

Mikael Persbrandt på Guldbagge-galan

Mikael Persbrandt, skådespelare © Knut Koivisto

Mikael Persbrandt har haft en makalös karriär som gjort honom till en av våra största skådespelare. Det har också fokuserats otroligt mycket kring hans person och det tycker jag har varit högst orättvist (och obefogat).

Jag bedömer alltid personer efter två saker, hur väl de utför sitt arbete och hur jag kommer överens med dem (hur de är mot mig). Jag kan bara säga att jag har den allra högsta respekten för Mikael Persbrandt.

Därför håller jag på honom i måndagens Guldbagge-gala, där han nominerats till Bästa Manliga Huvudroll för sin insatts i "Maria Larssons eviga ögonblick".

Mikael Persbrandt hittar du förstås på Artistgruppen

/Knut

2 kommentarer:

Thomas Carlgren sa...

En gång mötte jag Persbrandt i en korridor på Dramaten. Vad liten jag kände mig då

Riccardo Palombo sa...

Det gick ju strålande även för MP! Grattis Knut!!