onsdag 12 november 2008

Herrar.. en klassiker

ur "Herrar", Lasse Dahlstedt, löpare och organisatör

Pippilotta Efraimsdotter (a.k.a. Pippi Långstrump) sade en gång:
-Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll!

Kanske naivt i vissa ögon men ändå rymmer de orden så mycket humanism!

Hur behandlar du dina medmänniskor?
Dina vänner.. de du ej ännu känner..
Dina ovänner..

Lyssnar du på andra.. och tänker.. det var klokt, det skall jag lägga på minnet. Eller.. jag hade fel.. jag skall ändra min åsikt.

Otto von Bismark, den gamle Rikskanslern för Tyskland vid förra sekelskiftet, var känd för sin otroliga envishet. Han sa att man är inte en Man om man inte kan ändra sin ståndpunkt om man har fel. Machokille som han var..

Vad vill jag säga med allt detta?
Jag vet inte riktigt.
Bara att ta hand om varandra, där ute.
Var rädda om varandra.

/Knut

1 kommentar:

Riccardo Palombo sa...

Tack för de goda råden. Något att ta till sig.