onsdag 12 maj 2010

vernissage "Lisas värld"


"Lisas värld" Fotografier av Thomas Carlgren

"Lisas värld" är en del av Porslinsmuseets sommarutställning LISA LARSON.
Vernissage kl 13.00 den 22 maj. Utställningen pågår till den 22 oktober 2010.

MIN LISA LARSON.
Jag har levt med Lisa Larson långt innan jag träffade henne.
Figurernas former och uttryck har länge fängslat mig.
Och berikat min fantasi.
Lycka var att få gå runt i hennes ateljé på egen hand.
Se hennes konst genom linsens koncentration.
Se hur närheten och vinklarna förändrade mitt seende.
Hur jag upptäckte nytt och bakom det såg mer.
Hur det frusna livet blev rörligt och levande.
Jag fick komma in i den fantasiberikande värld som är Lisa Larsons.
För en stund fick jag vistas där som en väl mottagen gäst.
Mina bilder är ett litet tack för det besöket.

http://www.carlgren.se

Inga kommentarer: