onsdag 11 februari 2009

Karianne Sæther och Kristine Poppe eller The Dynamic Duo

Karianne Sæthre och Kristine Poppe, Procida, Italien  © Knut Koivisto

Det var väl bara en tidsfråga innan jag letade rätt på det här negativet. Men när jag tittar på bilden vet jag inte vad jag skall skriva. Minnena från Italien kommer tillbaks men de har ingen mening för den som inte var där.

Först tänker jag att till den här bilden skall man lyssna på soundtracket till "Il Postino"(som är helt otroligt) men min iPod spelar "La dispute" av Yann Tiersen (från CD'n Le Phare) och jag märker att den passar bättre..

(Yann Tiersen kommer från Bretagne, Frankrike och har gjort fantastisk musik till "Amelie från Montmartre" och "Good Bye Lenin!")

Karianne och Kristine är både designers, formgivare och fotografer. De kommer båda från det fantastiska landet i väster, Norge.

Karianne Sæthre har sitt Moonlight
Kristine Poppe finns på Tine Poppe Design & Photography

/Knut

Inga kommentarer: