onsdag 9 januari 2008

Nytt år. Vad betyder det?


I TV har nyss synts en fantastisk serie om Galapagos-öarna.
Denna del av världen har till stora delar varit oförändrad under årtusenden. Djurlivet är totalt överväldigande i sin mångfald.
Jag, om ingen annan, "tappade hakan" emellanåt. Senaste delen häromdagen handlade bland annat om djurlivet under havsytan. Nattetid dök de mest egenartade, ofta ljusskimrande varelser upp framför kameran. Simmande genomskinlig kräfta när såg du det senast? Blåglimrande skruvar och annat aldrig tidigare sett gjorde entré och många andra i en aldrig sinande ström.
När jag igår fotograferade en soffa i ett möbelvaruhus upptäckte jag denna märkliga metalltråd på en vägg. Plötsligt kändes det som om jag vistades i Galapagos-öärnas arkipelag 1000 meter under under ytan. Fantasin hade slagit till i min hjärna.
Min bild får här bli en symbol för det oberäkneliga livet. Vad kommer att hända härnäst under 2008?
Grattis till ett nytt spännande år alla sköna bloggare!!!

www.konny,se

1 kommentar:

Thomas Carlgren sa...

Nytt år betyder en massa spännande saker som du inte har en aning om..