söndag 17 februari 2008

En tidig morgon på stan!!


I Lördags morse var vi uppe med tuppen, Kevin min son skulle på sin först Scoutövernattning (spännande)
samling vid T-bannan klockan 08.00 och vi var tvungna att åka till studion innan för att leta reda på en sovsäck som jag lagt i ett litet förråd jag har där, men ack vad jag bedrog mig den var inte där, så jag fick sonika lova att åka in till stan och köpa en nya och åka med den till Sorunda där övernattningen skulle vara ( det man inte har o.s.v. Men jag tyckte det kändes meningslöst att åka hem för någon timme så jag tog en promenad på stan (märkligt att vara på stan när det är så pass folktomt som det är klockan 8.30 en lördag morgon, väl framme på Hötorget så blev jag stående ett bra tag och bara insupa atmosfären
det råder en hisklig verksamhet bland våra torggubbar och gummor.något jag blev speciellt intresserad av var grönsakshandlarna,det växte sakta men säkert fram en färgsprakande prakt. det roligaste av allt var när skyltarna åkte fram
på samtliga skyltar stod det extra som rubrik var dom inte extra söta var dom extra fina. klockan gick och 10.00 så öppnade Hötorgshallen vilket var välkommet så man kunde gå in och värma sig. CA 1 timmes botaniserade i detta gastronomiska tabernakel och ca 1000 fattigare och en mängd spännande råvaror begav jag mig och köpa sovsäcken.
på efter middagen blev det tillverkning av egen korv lätt Fänkålsfrön, mejram, svartpeppa, spansk rökt chili, vitlök,salt, svartpeppar det var lite av det som hamnade i korvsmeten ett par timmar senare hand man ett gäng fäska hemmalagade korvar
ingnuggade i salt för bättre hållbarhet.

Det var en rapport från Persons helg !!
Lev väl och ha en bra vecka alla bloggare och läsare av bloggen.


PS Tröjorna är på G men har haft attans mycket ett tag nu. men om någon klok man sa tålamod är en dygd.

Tomas

Inga kommentarer: