onsdag 9 januari 2008

Hur mycket häst är du


Vår civilisationsprocess är intimt förknippad med hästen.
Hästen har gjort folkförflyttningen möjlig.
Hästen har hjälpt oss att odla marken liksom att fälla skog och flytta stenblock.
Hela vår moderna mänskliga historia har möjliggjorts av vårt samarbete med hästen.
Under det senaste halvseklet har antalet hästar varit på tillbakagång. Fram till nu.
Nu används hästen i skogsbruket igen  därför att den går varsamt fram i den ömtåliga miljön.
Nu används hästen i städernas parker igen  därför att den lugnar ner vårt tempo och stillar våra sinnen.
Under årtusenden har vi kommit hästen nära.
Under årtusenden har vi lärt oss prata med och förstå vår viktigaste bundsförvant bland djuren.

mer hästbilder på:

http://www.carlgren.se
bilderna finns under projects

4 kommentarer:

Knut Koivisto sa...

-Jag är en Flodhäst!

Jättefin kalender, Thomas!

Thomas Carlgren sa...

och då är jag en Sjöhäst :-)

http://www.carlgren.se

Anonym sa...

Hej ! Jag undrar om jag får tillåtelse att ha ditt vackra fotografi som banner på min hemsida. Skriv ett mail till info@naturligtvisabella.se
vad du säger om saken.

PS. Tack för en bra sida!

Thomas Carlgren sa...

Hej Isabella,
Du får gärna använda min bild på din hemsida men då måste du betala för den användningsrätten. Mvh
Thomas