fredag 23 november 2007

Fotovärlden svar på IKEA eller bildernas Ebay

Fick ett mail idag där jag fick frågan om jag kunde komma med lite feedback på en hemsida när jag fick tid. MostPhotos.com heter sajten och de skall sälja bilder billigt.Most Photo vill utnyttja den digitala revolutionen där den som har en kamera eller mobiltelefon. Det skall gå snabbt att få bilden.Det skall bara billigt att köpa bilden bara en bråkdel mot vad proffsfotografer eller bildbyråer kräver. Godtagbar kvalitet. Den digitala foto-revulotionen har en teknik som gör att även relativt billiga kameror kan producera godtagbar kvalitet på fotografier. Dessutom finns programvaror som till viss del kan förbättra kvaliteten om det behövs.

Jag bara undrar VAD KOSTAR BILDEN ? Skall vi som fotograferar ta betalt för det arbete, kunskap investeringar mm ? Jag bara undrar..... Nej tack inget Mostphoto för mig.

http://www.carlgren.se

2 kommentarer:

Konny Domnauer sa...

"Förfärliga och gruvliga ting ske i landet."

Jeremia 5:30

Anonym sa...

Men dem största bildbankerna där ute säljer ju för bra ett par dollar.
Tycker Mostphotos ändå har lagt sig bra prismässigt.