måndag 22 oktober 2007

Näring


Jag känner igen mig i ditt resonemang om foto och film Knut.
Tror absolut att vi kan och bör ge näring till vårt eget skapande genom att inspireras av olika konstformer som vart och ett fungerar olika för att förmedla sitt uttryck, påverka och kommunisera.
Själv var jag på Valdermars udde i lördags. Utställningen om POP-art. (även Carl Johan de Geers urval från slottets samlingar. ) Sevärd absolut. Bilderna har man kanske sett förrut men det skadar inte att funder över deras uttryck... och tiden då de kom till. Så var det ju en fantastisk gult lysande höstdag!

3 kommentarer:

Knut Koivisto sa...

Film är bara en av alla källor vi kan ösa ur för att få inspiration. Själv känner jag att det bara blir mer och mer spännande att söka sig bakåt i tiden.

Jag gillar inte uttrycket "..man har ju sett det förr". Om det är bra utfört kan man alltid finna nya bottnar. Jag är också otroligt nyfiken på andras erfarenheter.

Tyvärr tror jag att vi inom detta område (fotografi) har svårt att sätta ord på vad vi tycker, att formulera oss.

Men det är väl en bra anledning till att börja träna!

katarina sa...

POP-art är kul, man blir glad. Ser framemot att se utställningen.

Thomas Carlgren sa...

Jag kan komma på mig själv att göra bilder som jag sett och tyckt om.