tag:blogger.com,1999:blog-3837616374197957764.post5989278446355275853..comments2023-09-18T16:42:21.887+02:00Comments on Fotograf Stockholm Gruppen: Underbara KollegerThomas Carlgrenhttp://www.blogger.com/profile/16396024448928775351noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3837616374197957764.post-82379097074441151012007-10-20T13:23:00.000+02:002007-10-20T13:23:00.000+02:00Det var en väldigt bra fråga, Peter! Svaret planer...Det var en väldigt bra fråga, Peter! Svaret planerar jag att ge som ett inlägg. Ha tålamod.Knut Koivistohttps://www.blogger.com/profile/07157916152010393127noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3837616374197957764.post-63470028487060666202007-10-20T02:01:00.000+02:002007-10-20T02:01:00.000+02:00Först: Knut, det är mycket trevligt att få en inbl...Först: Knut, det är mycket trevligt att få en inblick i dina jobb, fortsätt gärna i samma stil.<BR/>Sen till det jag egentligen ville säga: <BR/><BR/>Är det inte så att man som stillbildsfotograf alltid(?) uppskattar det som är mest "stillbildslikt" inom rörlig film?<BR/><BR/>Det är klart att jag uppskattar och respekterar klassiska steadycamåkningar som öppningsscenen i Goodfellas (och inledningsscenen i När lammen tystnar, som väl satte standarden för just steadycamåkningar, men den är också mycket mer "osynlig") såväl som andra mycket mer "rörliga" bilder. <BR/>Men allra bäst tycker jag nog om kameraarbete som det som Vilmos Zsigmond presterade i Heavens Gate. F.ö. enligt mig en mycket underskattad film.<BR/><BR/>Nån som tycker annorlunda?Peter Erikssonhttps://www.blogger.com/profile/02571267139804574157noreply@blogger.com